Viktigt årsmöte om nya p-platser

Ska denna baksida bli räddningen för otåliga bilägare utan fast p-plats i föreningen? Ta del av styrelsens plan på årsmötet den 28 maj.

Du som längtar efter en stadig p-plats. Kom till årsmötet den 28 maj och ta del av styrelsens förslag på att utöka nuvarande 17 uteplatser med i runda slängar ett par 100 procent! Därmed skulle en stor del av dagens kö på cirka 50 tålmodigt väntande medlemmar, försvinna.

Att få en p-plats eller garageplats i föreningen är som att vinna på Lotto. Särskilt i Fruängen där konkurrensen om gratisplatserna på kommunens gatumark, är stenhård.

För närvarande är väntetiden för att få en egen p-plats i föreningen flera årtionden. I fjol var det bara en enda p-plats som blev ledig. Omsättningen på garage och uteplatser är beroende av hur stor andel kontraktsinnehavare som flyttar från föreningen. Det kan bero på två saker; antingen trivs bilägare extremt bra med att bo i Nackspegeln eller så vill man till varje pris behålla sin bilplats.

Styrelsens förslag innebär att baksidan av 31-39 som vetter mot Mälarhöjdens idrottsplats, fylls ut och omvandlas till mellan 30 och 40 nya p-platser. Ett omfattande och investeringskrävande projekt som behöver diskuteras och ventileras på ett diskussionslystet årsmöte. Så skriv in 28 maj i din agenda.

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s